اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد

اشتباهات رایج در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارج از کشور منوط به انجام برخی کارهای ضروری است. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالای تحصیلی، کارشناسی ارشد و یا مقطع دکتری را دارند باید درخواست پذیرش تحصیلی را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. کسب نمرات درخشان در پایه های قبلی تحصیل، اخذ مدارج و افتخارات علمی، به دست آوردن مهارت های حرفه ای همگی در اخذ پذیرش تحصیلی تاثیرگذارند ولی تا زمانی که این مدارک به دانشگاه مورد نظر ارسال نشود، نمی توان از دریافت پذیرش تحصیل لطمینان حاصل کرد. برای کسب نتیجه بهتر و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد از ارتکاب به این اشتباهات پرهیز کنید.

عدم ویرایش انگیزه نامه

بهترین مدارک علمی نمی تواند ضعف نگارش انگیزه نامه را پوشش دهد. تنظیم انگیزه نامه قوی بسیار مهم است. اگر عبارات انگیزشی را با احتیاط به کار نبرید، همه شانس خود را برای اخذ پذیرش تحصیلی و در ادامه دریافت بورس تحصیلی از دست خواهید داد. حتما پس از تکمیل نامه انگیزشی، برای ویرایش و تصحیح آن با یک فرد آگاه مشورت کنید. در قالب کلمات نمی توان عدم شور و اشتیاق به تحصیل را پنهان کرد. اگر برای ادامه تحصیل تصمیم جدی ندارید، هرگز اقدام به ارسال درخواست تحصیلی نکنید.

سوء تفاهم در اخذ پذیرش تحصیلی

برای ادامه تحصیل در هر دانشگاهی باید شرایط مورد نظر را داشته باشید. به تصور اینکه شرایط عالی است نمی توانید با هر دانشگاهی مذاکره کنید. اخذ پذیرش تحصیلی منوط به ارائه مدارک مستند و مورد نظر همان دانشگاه است. ابتدا از وب سایت دانشگاه شرایط پذیرش تحصیلی و یا بورسیه را بررسی کنید. اگر هنوز برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر آمادگی کامل را ندارید، نمی توانید انتظار نتیجه مثبت داشته باشید. اغلب دانشگاه های کانادایی و امریکایی شرایط خاص خود را عنوان می کنند.

عدم ارسال درخواست

امروز و فردا کردن برای ارسال مدارک و از دست دادن زمان بندی دانشگاه، بزرگترین مشکل داوطلبان ورود به دانشگاه های خارجی است. اگر مدارک کافی را در اختیار دارید باید هر چه زودتر اقدام کنید. ارسال مدارک را به لحظات پایانی موکول نکنید. کند بودن و یا قطعی اینترنت می تواند نتیجه همه تلاش ها را از بین ببرد. تا دیر نشده اقدام کنید. اولین گام همیشه سخت ترین گام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *