دریافت بورس تحصیلی

7 گام برای دریافت بورس تحصیلی

دریافت بورس تحصیلی (scholarship) بسیار دشوار است. متقاضیان زیادی برای دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه های امریکایی، اروپایی و استرالیایی وجود دارند. بدیهی است هیئت بررسی کننده، تنها افراد واجد شرایط با توانایی های ویژه را شایسته دریافت بورس تحصیلی می داند. عده معدودی از دانشجویانی که فرم های مربوط به دریافت بورس تحصیلی را تکمیل می کنند، شانس دریافت بورس تحصیلی را خواهند داشت.

تحصیل در کشورهای خارجی هزینه زیادی دارد. بسیاری از افراد متقاضی ، امکان تامین مخارج زندگی دانشجویی و هزینه تحصیل در دانشگاه را ندارند. به این ترتیب بورس تحصیلی برای دانشجویان برتر در سراسر جهان در نظر گرفته شده است. بورس تحصیلی نوعی کمک هزینه تحصیلی است که به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری اعطا می شود. مقدار عددی کمک هزینه تحصیلی با توجه به کشور، دانشگاه مقصد و شرایط متقاضیان متفاوت می باشد.

دریافت بورس تحصیلی

داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع دکتری و ارشد از همه کشورها که مایل به دریافت بورس تحصیلی هستند باید بتوانند حداقل شرایط لازم را کسب کنند. به نقل از “پی اچ دی یار” وب سایت تخصصی دکتری، رعایت هفت گام ساده در دریافت کمک هزینه تحصیلی تسهیل ایجاد کرده و موفقیت بیشتری را برای متقاضیان دریافت بورس تحصیلی به همراه دارد:

1-نمرات عالی کسب کنید.  همه دانشگاه های جهان در هنگام ارزیابی نامزدهای دریافت بورسیه تحصیلی، ریز نمرات و معدل دوره های قبل را ملاک قرار می دهند.

2- اطلاعات کامل از رشته مورد نظر به دست آورید. با مراجعه به وب سایت دانشگاه مقصد می توانید مطالعات کاملی در مورد رشته مورد نظر و موضوعات آموزشی کسب کنید.

3- اساتید را بهتر بشناسید.از طریق ایمیل با آنها تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید. اساتید را در شبکه های اجتماعی نیز می توان دنبال کرد و اطلاعات خوبی کسب کرد!این کار هزینه ای ندارد ولی نی تواند پیشنهادهای خوبی را به همراه داشته باشد.

4- در مورد فرهنگ بومی کشور مقصد مطالعه کنیدو این امر در برقراری ارتباط با اساتید و دانشگاه مقصد سهولت ایجاد می کند.

5- مهارت های زیان انگلیسی را افزایش دهید. برای جلب اطمینان هیئت ارزیابی باید مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی بالاتری داشته باشید.

6-بر اساس قوانین اقدام کنید. از طریق وب سایت رسمی دانشگاه مقصد می توانید از قوانین دریافت بورس تحصیلی مطلع شوید. تکمیل فرم تقاضا و ارسال مدارک لازم با توجه به قوانین همیشه تاثیرگذار است.

7- بورس های کوچکتر را هم در نظر بگیرید. دریافت کمک هزینه تحصیلی کامل بسیار دشوار است. بورس های کوچکتر را نیز هدف قرار دهید! در وب سایت همه دانشگاه های معتبر، صفحات خاصی برای کمک هزینه های محدودتر نیز دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *