سامانه انتخاب رشته دکتری آزاد در پیچ و تاب مشکلات

سامانه انتخاب رشته دکتری آزاد 98 دارای اختلال است و تنها راه ارتباطی داوطلبان نیز پاسخگوی مشکلات آنان نیست.

به گزارش پی اچ دی یار، در حالی که زمان انتخاب رشته دکتری آزاد 98 از سوم اردیبهشت ماه آغاز شده، داوطلبان زیادی همچنان از اختلالات سامانه انتخاب رشته شکایت می‌کنند.

به‌غیر از مشکل انتخاب رشته دکتری آزاد 98 که ناشی از عدم ارائه توضیح درخصوص متفاوت بودن کد رشته دکتری سراسری و دکتری آزاد است، داوطلبان طی چند روز گذشته مشکلات جدیدی را نیز مطرح می‌کنند. مشکلاتی که با رفرش‌های متناوب در سامانه انتخاب رشته هم ممکن است حل نشود.

از جمله مشکلات داوطلبان، پیامی به شکل زیر است:

(هشدار: داوطلب گرامی شناسه و رمز وارد شده قبلا با شماره پرونده دیگری ثبت نام کرده است)

همچنین برخی داوطلبان اعلام کرده‌اند که با وارد کردن اطلاعات اولیه در سامانه، با صفحه‌ای سفید مواجه می‌شوند.

برخی دیگر نیز در مراحل انتخاب رشته با ارور Not Allowed (405) مواجه شده‌اند.

این در حالی است که تنها راه ارتباطی با مرکز آزمون دانشگاه ازاد، شماره تماس 4743-021 است که در سامانه انتخاب رشته و نیز سایت مرکز آزمون درج شده است.

در گذشته ارتباط با مرکز آزمون از طریق سامانه پاسخگویی نیز میسر بود که متأسفانه در حرکتی که بازگشت به عقب به نظر می‌رسد، این سامانه ظاهرا دیگر فعال نیست و داوطلبان باید با تماس تلفنی با مرکز آزمون و پس از شنیدن بوق‌های مکرر و صرف زمان قابل توجهی مشکلات خود را مطرح کنند.

با توجه به این که به نظر می‌رسد مشکل انتخاب رشته داوطلبان دکتری آزاد 98 جدی است، جای سؤال است که چرا مرکز آزمون راه‌های ارتباطی ساده و سریعی همچون سامانه پاسخگویی را حذف کرده و پاسخ دادن به مشکلات داوطلبان را به یک شماره تماس محدود کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *