مقالات علمی ترویجی

مقالات علمی ترویجی و تاثیر آن در اپلای

رزومه علمی قوی تر شانس پذیرش تحصیلی در دانشگاه های خارجی را افزایش می دهد. در این میان نگارش مقاله علمی تاثیر زیادی در فرآیند اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی دارد. به طور کلی مقاله های علمی که در داخل کشور و به زبان فارسی به چاپ می رسند در دو گروه جای می گیرند. گروه اول مقالات علمی پژوهشی و گروه دوم مقالات علمی ترویجی می باشند. در این مطلب از ” پی اچ دی یار” به تاثیر مجلات علمی ترویجی در فرایند اپلای می پردازیم

مقالات علمی ترویجی چیست؟

مقالات علمی ترویجی با هدف ارتقا سطح آگاهی و دانش در یکی از رشته های علمی نوشته می شوند. این مقالات می توانند تالیف نویسنده و یا حتی ترجمه از منابع معتبر باشند. نویسنده مقالات علمی ترویجی یک موضوع را در محدوده زمانی مشخصی بررسی کرده و منابع را مورد ارزیابی قرار می دهد. به عبارتی دیگر می توان گفت مقالات علمی ترویجی بر اساس تحقیق روی منابع علمی پیشین و ارزیابی مجدد تدوین می شود.

مولف در مقالات علمی ترویجی با توجه به مستندات ومدارک علمی، اساس یک مضوع علمی، تئوری و یا تحقیق قبلی را رد می کند. به طور کلی همه مقالات علمی ترویجی با توجه به استدلال و تجزیه تحلیل مولف به گونه ای متفاوت تنظیم می شود. این مقالات می توانند جرقه ای برای تحقیقات بعدی و پژوهش های علمی در آینده باشند. نویسنده مقاله علمی ترویجی مطلب مورد نظر را قابل پژوهش تشخیص داده و نیازمند تامل بیشتر می داند.

نقش مقالات علمی ترویجی در رزومه

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند باید بتوانند مستندات علمی خود را به استاد دانشگاه مقصد ارائه دهند. یکی از بخش های تاثیرگذار در رزومه، انتشار کتاب، مقاله علمی، ثبت اختراع و پایان نامه با کیفیت است. چاپ مقالات در ژورنال های ISI یا مقالات علمی در داخل کشور هر دو می تواند در اپلای اثر مثبت داشته باشد. در درجه اول استاد دانشگاه مقصد به غنای علمی مقاله، اهیمت بیشتری داده و سپس نوع ژورنال، امتیاز ملی و یا بین المللی را ارزیابی می کند. مفهوم علمی مقاله و همچنین نوع ارزیابی و تحلیل منطقی بیشترین اعتبار را برای نویسنده به همراه دارد. فراموش نکنید عنوان مقالات علمی ترویجی خود را در رزومه قید کرده و ترجمه چکیده را CV خود ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *