اسامی بیش از ۱۲۰۰ پذیرفته‌شده دکتری وزارت بهداشت امروز اعلام می‌شود

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از اعلام اسامی تعداد ۱۲۶۹ پذیرفته شده آزمون دکتری تخصصی این وزارتخانه امروز از طریق سایت این مرکز خبر داد.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به جزئیات اعلام نتایج دکتری تخصصی وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: نتایج نهایی و اسامی پذیرفته‌شدگان دوره وزارت بهداشت برای دانشگاه‌های مجری آموزش ارسال شده است و این نتایج امروز دوشنبه، ۲۵ شهریور ماه جاری طبق برنامه زمان‌بندی اعلام شده از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد ۹۶۰۷ داوطلب در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت شرکت کردند که از این تعداد ۵۰۶۲ داوطلب در جلسه آزمون حاضر شدند و تعداد ۲۳۲۵ داوطلب نیز بعد از اعلام نتایج اولیه نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده بودند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با تاکید بر این که تعداد کل ظرفیت پذیرش در دوره تخصصی وزارت بهداشت ۱۴۱۱ نفر اعلام شده است یادآور شد: به طور کلی تعداد ۱۲۶۹ داوطلب در این دوره‌ها پذیرفته شدند که از این تعداد ۹۴۷ نفر در دانشگاه‌های دولتی و به صورت روزانه و تعداد ۲۴۲ نفر به صورت شهریه‌پرداز جذب دانشگاه‌ها شدند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تعداد ۸۰ نفر داوطلب نیز به صورت استعدادهای درخشان در دوره دکتری تخصصی پذیرفته شدند. همچنین از تعداد کل پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی بیش از ۶۷ درصد زن و مابقی مرد هستند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در خصوص پذیرش در دوره دکتری پژوهشی نیز گفت: به طور کلی ۳۵۸ نفر در این دوره ثبت نام کردند که ۱۰۳ نفر در جلسه آزمون حاضر شدند و ۴۴ نفر نیز انتخاب رشته کردند.

به گفته وی ظرفیت کل پذیرش در دکتری پژوهشی وزارت بهداشت ۳۷۳ نفر است که ۲۲ نفر به صورت دولتی در این دوره پذیرش شدند که از این تعداد ۶ نفر مرد و ۱۶ نفر نیز زن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *