تسریع پذیرش مقالات خارجی

بعضی از ژورنالها از شما می خواهند (البته بطور Optional و نه اجباری) که بعد از Submit کردن مقاله، چند داور (reviewer) برای مقاله معرفی کنید که مقاله شما را جهت داوری برای آنها بفرستند.

حتما این کار را انجام دهید چون باعث می شود که Editor ژورنال، در به در دنبال داور برای مقاله شما نگردد و در نتیجه جواب مقاله شما زودتر بیاید.

این کار را حتی برای ژورنالهایی که چنین چیزی را از شما نمی خواهند هم انجام دهید. یعنی افراد مورد نظر خود را با زدن یک Email به Editor معرفی کنید.

اما نکته مهم آنست که افرادی را که معرفی می کنید باید حتما از جاهای درست و حسابی (مثل کانادا، آمریکا و استرالیا و …) باشند و مهمتر از آن حتما افراد شناخته شده ای (حداقل برای ژورنال) باشند.

در ضمن اگر داوری به Editor معرفی نکنید، ممکن است مقاله شما را به کسانی بدهد که اصلا سررشته ای در زمینه شما ندارند و تجربه نشان می دهد که این افراد هم معمولا با کوچکترین بهانه ای مثل ساختار بد مقاله، انگلیسی ضعیف و غیره، مقاله شما را رد می کنند چون دنبال دردسر برای خودشان نیستند، نمی خواهند اعتبار خودشان را با قبول کردن یک مقاله مشکوک (از دید آنها) خدشه دار کنند.
برای معرفی داورها حتما با استاد راهنماتون مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *