تعداد دانشجویان در جزیره کیش

غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد كیش درباره تعداد دانشجویان در جزیره کیش در گفت وگویی عنوان كرد: حضور دانشگاه های مطرح و مهم كشور در جزیره كیش مانند دانشگاه های تهران، پردیس کیش امیركبیر، پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف، علوم پزشكی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کیش نشان از ظرفیت های بالای علمی و مهارتی این منطقه دارد.

وی افزود: حدود 100 دانشجوی خارجی در واحد دانشگاه علوم پزشكی ایران در حال تحصیل هستند.
مظفری با تاكید بر در پیش گرفتن سیاست های راهبردی آموزشی و مهارتی در مراكز آموزش عالی منطقه آزاد كیش افزود: فرصت های استثنایی در دانشگاه های كیش، این امكان را برای مدیران بخش های مختلف فراهم ساخته تا در گفت وگوها و تفاهم نامه های آموزشی و پژوهشی از چارچوب معمول و مرسوم دانشگاه های كشور فاصله گرفته و مهارت افزایی را مورد توجه قرار دهند(افزایش رشته‌های دوره دکتری پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران).
این استاد دانشگاه گفت : برخی رشته ها مانند معماری دانشگاه تهران زبانزد و ویژه است اما باید از این ظرفیت در مدیریت شهری و راهبردی استفاده شود و پیوند میان ظرفیت های دانشگاهی و مدیریت حوزه های گوناگون برقرار شود.
مظفری با یادآوری فرصت بین المللی بودن دانشگاه های منطقه آزاد كیش تصریح كرد: برقراری همكاری های بین المللی در دانشگاه هایی چون صنعتی شریف، این امكان را فراهم می سازد تا همكاری هایی در سطح بین المللی با پژوهشكده های جهان در حوزه های گوناگون شكل بگیرد.
مدیرعامل منطقه آزاد كیش با تاكید بر نیاز جامعه و حوزه های گوناگون به مهارت آموزی اظهار داشت: مدیران بخش های گوناگون استقبال خوبی از اجرای سیاست های مهارت آموزی در دانشگاه های منطقه آزاد كیش صورت داده اند و در تلاش هستیم تا ظرفیت های آموزشی را كه طی سال های گذشته در كشور اشباع شده است به سوی مهارت آموزی دانشجویان سوق دهیم(سوالات متداول آزمون اختصاصی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران).
وی در ادامه از آغاز به كار شركت های دانش بنیان و استارتاپی در این منطقه خبر داد و گفت: راه اندازی پژوهشكده محیط زیست نیز با هدف مهارت آموزی صورت گرفته و امكان فعالیت در سطح بین المللی برای پژوهشگران حوزه محیط زیست فراهم شده است.
مظفری همچنین به ظرفیت های گردشگری و هتلداری در منطقه آزاد كیش اشاره و عنوان كرد كه دانشگاه هایی چون علمی كاربردی نیز می توانند همزمان دانشجویان شاغل در رشته هتلداری در منطقه آزاد كیش داشته باشند.
این استاد دانشگاه در پایان نیز با تاكید بر سهولت رفت و آمد خارجی ها به منطقه آزاد كیش تصریح كرد: رفت و آمد خارجی ها به سایر استان های كشور با دشواری هایی روبه رو است اما جزیره كیش از آن جهت كه منطقه آزاد به شمار می رود، نیازی به دریافت ویزا ندارد و تردد به راحتی در این منطقه صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *