ثبت نام 223هزار نفر در رشته های بدون کنکور/ پنجشنبه آخرین فرصت

مشاور عالی سازمان سنجش از ثبت نام بیش از 223 هزار نفر در رشته های تحصیلی بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت:ظرفیت پذیرش596 هزار نفر است . حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها موسسات آموزش عالی گفت:ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجوی مصوب 10 شهریور 92 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ های 8 و 12 دی ماه 97 انجام میشود.وی افزود:ثبت نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می پذیرد منحصرا به صورت اینترنتی است .

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد:هر داوطلب میتواند تا 100 کد رشته را از میان کد رشته های انتخابی خود فرم انتخاب رشته ثبت نام کند و تا امروز دوشنبه 25شهریور ماه 98 تعداد223 هزار نفر نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کرده اند.

وی گفت:تمامی داوطلبان اعم از پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی با آزمون و یا کسانی که در این مرحله در ردیف پذیرفته شدگان قرار نگرفته اند ،در صورت تمایل برای ثبت نام و پذیرش در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می توانند به سایت سازمان سنجش (بخش آزمون سراسری- سامانه پذیرش در رشته های با سوابق تحصیلی )حداکثر تا 28 شهریور ماه مراجعه کنند.

توکلی تاکید کرد:تاریخ 28 شهریور ماه 98 قابل تمدید نیست و دواطلبانی که قبلا در این سامانه ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند در صورت تمایل می توانند تا این تاریخ نسبت به ویرایش اطلاعات و یا رشته انتخابی خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: دفترچه راهنمای ثبت نام از 17 بهمن ماه 97 منتشر شده است و ثبت نام در این کد رشته ها از 20 اسفند 97 آغاز شده است.تمامی داوطلبان متقاضی ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی باید با مطالعه این دفترچه و اطلاعیه های تکمیلی 30 اردیبهشت و20 مرداد 98 نسبت به ثت نام اقدام کنند.

توکلی تاکید کرد:ظرفیت پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی مهرماه سال 1398 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی 596 هزار نفر است. تکالیف ،مدارک لازم و مراحل ثبت نام اینترنتی در این نوع پذیرش در سایت سازمان سنجش به همراه دفترچه راهنمای جداگانه و رشته ها و دانشگاه ها اعلام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *