جزئیات تغییر رشته در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران شرایط تغییر رشته در دانشگاه تهران را تشریح کرد.

سید حسین حسینی درباره شرایط تغییر رشته دانشجویان در این دانشگاه را توضیح داد و اظهار کرد: اولاً تغییر رشته فقط در درون دانشگاه و میان دانشکده ها امکان پذیر است و ثانیا؛ این تغییر رشته مستلزم شرایط خاص خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اگر دانشجویی که در یکی از رشته های دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است، بخواهد در رشته دیگری در دانشگاه تهران ادامه تحصیل بدهد، از ۲ طریق امکان پذیر است، افزود: یک قاعده به این شکل است که این دانشجو نمره قبولی رشته دوم را داشته باشد. بطور مثال؛ دانشجویی که در رشته دکتری عمومی دامپزشکی قبول شده، اما بخواهد در رشته زیست فناوری، ادامه تحصیل بدهد، از آنجا که با قبولی در دامپزشکی، عملا نمره رشته زیست فناوری را هم احراز کرده، می تواند با توافق ۲ دانشکده، تغییر رشته بدهد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: قاعده دیگر برای تغییر رشته تحت عنوان «ساعی و کوشا» به این صورت است که اگر دانشجویان رشته های مهندسی پردیس دانشکده های فنی، نمره رشته دوم را در دانشگاه احراز نکرده باشد، باید ابتدا ۲ نیمسال و در هر نیمسال حداقل ۱۸ واحد را با معدل میانگین حداقل ۱۷ در هر نیمسال با موفقیت پشت سر بگذارد، آنگاه می تواند بعنوان دانشجوی ساعی و کوشا، در خواست تغییر رشته خود را ارائه داده و در صورت موافقت ۲ دانشکده مبدا و مقصد، تغییر رشته بدهد. احراز معدل کل حداقل ۱۷ در پایان دو نیمسال مذکور ضروری ست.

حسینی اظهار کرد: همچنین برای رشته های دوره کارشناسی سایر پردیس ها و دانشکده های دانشگاه تهران گذراندن ۲ نیمسال متوالی از بدو ورود ( زمان قبولی اولیه )  برای دانشجویان با انتخاب حداقل ۱۸ واحد در هر نیمسال با معدل میانگین حداقل  ۱۸ در هر نیمسال ضروری ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *