خدایی: این هفته درباره اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این هفته در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو درباره اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره اعلام پذیرش تکمیل ظرفیت کارشناسی از سوی دانشگاه آزاد گفت: از ۲ سال گذشته اعلام شده که دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نمی‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت، پذیرش دانشجو داشته باشند و این مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو است که تمام زیرنظام‌های آموزش عالی باید از آن تمکین کنند و دانشگاه آزاد نیز مانند زیرنظام‌های دیگر آموزش عالی است.

به گفته خدایی، تا پایان این هفته جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای تصمیم‌گیری درباره تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت غیرقانونی است و باید مجوز انجام آن از سوی شورای سنجش و پذیرش دانشجو صادر شود، طی این مرحله به این صورت است که دانشگاه آزاد باید درخواست خود را به شورای سنجش و پذیرش ارائه دهد تا در این باره تصمیم‌گیری شده و در صورت لزوم و صلاحدید مجوز صادر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *