دانشجویان علمی کاربردی بیمه می‌شوند

احمدرضا پیش‌بین، معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی، در خصوص فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه در سال جدید اظهار کرد: با توجه به همزمانی سال تحصیلی جدید با ماه محرم و همچنین هفته دفاع مقدس با کمک بسیج کارکنان و بسیج دانشجویی در تمامی واحد‌ها فضا‌هایی متناسب با حال و هوای دفاع مقدس ایجاد کردیم.

او ادامه داد: امسال در آستانه اربعین حسینی، چهار موکب در مرز‌های چذابه، مهران، خسروی و یک موکب نیز در سیستان بلوچستان برای پذیرایی زائران کشور‌های همسایه برپا کردیم.

پیش‌بین افزود: ۳۲ کاروان دانشجویی را ترتیب داده ایم، بطوریکه در هر استان یک کاروان همراه و پذیرای دانشجویان استان باشد.

او با اشاره به تسهیلات مرتبط با اربعین برای دانشجویان زائر بیان کرد: امسال دانشگاه علمی کاربردی به مناسبت اربعین حسینی از طریق صندوق وام دانشجویی تسهیلاتی معادل یک میلیون تومان برای دانشجویان مجرد و یک میلیون و نیم برای دانشجویان متاهل تخصیص داده است.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی گفت: با توجه به پیگیری‌ها موفق شده‌ایم مجوز بیمه تمامی دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی را از وزارت علوم تحقیقات و فناوری دریافت کنیم به گونه‌ای که تا سقف ۱۰ میلیون تومان برای جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه به دانشجویان ارائه و در ازای غرامت نقص عضو و فوت تا سقف ۴۰ میلیون تومان بیمه می‌شوند.

پیش‌بین ادامه داد: دانشجویان فقط با پرداخت چهار هزار و ششصد تومان سالانه بیمه می‌شوند و دانشجویان متاهل می‌توانند همسر و فرزندان خود را نیز بیمه کنند.

او افزود: با توجه به اینکه امسال دانشگاه علمی کاربردی کمترین افزایش شهریه را داشته، اما تلاش کرده ایم به نسبت میزان شهریه اعلام شده تسهیلاتی نیز در نظر بگیریم بنابراین با کمک صندوق رفاه دانشجویان توانسته ایم میزان وام دانشجویی را به ۷۵۰ هزار تومان افزایش دهیم.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: با توجه به پراکندگی مراکز علمی کاربردی سعی کردیم دانشجویان را در قالب کانون‌های و انجمن‌های علمی مجتمع کنیم تا با هدف حمایت از دانشجویان مهارتی متناسب با اولویت‌های نظام به فعالیت‌های علمی و فرهنگی بپردازند.

او با اشاره به دیگر برنامه‌های تدبیر شده سال ۹۸ افزود: پارسال به سه استان وام ارزاق تعلق گرفت، اما امسال در اکثر استان‌ها به ویژه دانشجویان غیر شاغل مناطق محروم وام ارزاق خواهند گرفت.

پیش بین گفت: در خصوص برنامه‌های فرهنگی دانشگاه اکنون ۴۵۰ کانون فرهنگی داریم و ۶۰۰ انجمن علمی که دانشجویان با توجه به ماموریت خاص آن مرکز و رشته‌های مرتبط در این انجمن‌ها شرکت می‌کنند.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: در کنار این موارد واحد‌های مشاوره مسایل فرهنگی و روحی و روانی دانشجویان را رصد کرده و بخش کارآفرینی و اشتغال مشاوره‌هایی باهدف مسیرشغلی ارائه می‌دهند.

او افزود : فارغ التحصیلان این دانشگاه حتی پس از تحصیل ازحمایت‌های دانشگاه برخوردار می‌شوند؛ اگر ۵ دانشجو یک شرکت دانش بنیان تاسیس کنند تا ۵۰ میلیون تومان با بهره ۲ درصد وام اشتغال تخصیص می‌یابد و در کنار آن معاونت علمی ریاست جمهوری نیز ۵۰ میلیون وام تخصیص می‌دهد تا دانشجویان بتوانند فناوری و نوآوری را به تجاری سازی برسانند و ایجاد شغل کنند. در دانشگاه علمی کاربردی به دنبال تربیت کارمند نیستیم بلکه به دنبال پرورش کارآفرین هستیم.

پیش بین گفت: دانشگاه علمی کاربردی برای اولین بار در سال گذشته شورای عالی نشریات را راه اندازی کرده و تا الان با هدف اینکه هر انجمن علمی یک نشریه داشته باشد به ۴۵ نشریه دانشجویی مجوز ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *