۱۰ دانشگاه برتر دوره MBA

۱۰ دانشگاه برتر دوره MBA در رتبه بندی جهانی 2018

در رتبه بندی جهانی QS Global MBA 2018 بهترین مدارس بازرگانی و مراکز آموزش MBA در سراسر جهان مورد سنجش قرار می گیرند. در رتبه بندی دانشگاه برتر دوره MBA ، پنج شاخص کلیدی جهت سنجش دانشگاه برتر دوره MBA اهمیت بیشتری داشت. بر اساس 5 معیار کلیدی دانشگاه های منتخب در این شاخص ها برتری بیشتری از دیگر موسسات آموزش عالی داشتند: قابلیت اشتغال، کارآفرینی، بازگشت سرمایه گذاری، رهبری فکر و تنوع دانشجویان بین المللی.

۱۰ دانشگاه برتر دوره MBA 2018

لیست ۱۰ دانشگاه برتر دوره MBA برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در بازرگانی و کسب و کار اهمیت بیشتری دارد. همه دانشگاه های معرفی شده در این لیست توانسته اند بازار کسب و کار جهانی را تحت تاثیر قرار دهند. دانشجویان فارغ التحصیل در مقطع ارشد و دکتری از این ۱۰ دانشگاه  از افراد تاثیرگذار در حیطه کاری خویش هستند و می توانند در کسب رتبه های عالی شغلی، موفق عمل کنند. این مطلب برای وب سایت تخصصی دکتری پی اچ دی یار ترجمه شده است.

اسامی ۱۰ دانشگاه برتر  MBA به ترتیب عبارتند از:

1- Harvard Graduate School of Business, US –دانشگاه هاروارد برترین دانشگاه در لیست ۱۰ دانشگاه برتر دوره MBA در جهان است. این دانشگاه معروف در سال 1908 اولین دوره MBA را به صورت رسمی وارد برنامه های درسی خود کرد.

2- INSEAD, France – دومین نام از لیست ۱۰ دانشگاه برتر دوره MBA ، INSEAD اولین مؤسسه ارائه دهنده MBA در اروپا است. این موسسه برای اولین بار یک دوره یک ساله در فرانسه به جای دوره های معمول 2 ساله در امریکا را ارائه داد.

3- HEC Paris, France – HEC تنها دانشگاه برتر دوره MBA است که به همراه هاروارد بیشترین قابلیت اشتغال را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. بقیه لیست ۱۰ دانشگاه برتر دوره MBA را در ادامه می خوانید.

  • 4- Stanford Graduate School of Business, US
  • 5- London Business School, UK
  • 6- The Wharton School of the University of Pennsylvania, US
  • 7- MIT Sloan School of Management, US
  • 8- Columbia Business School, US
  • 9- Saïd Business School, University of Oxford, UK
  • 10- IE Business School, Spain

منبع:topmba

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *