شهریه دوره دکتری دانشگاه آزاد

میزان شهریه دوره دکتری دانشگاه آزاد چقدر است؟97-98

یکی از چالش برانگیزترین موضوعات برای داوطلبان دوره دکتری دانشگاه آزاد، اطلاع از نرخ شهریه دوره دکتری دانشگاه آزاد است. در این مطلب از پی اچ دی یار، آخرین اطلاعات از میزان شهریه دوره دکتری دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی 97-98 آورده شده که برای قبول شدگان دوره دکتری دانشگاه آزاد دارای اهیمت بیشتری است.

تعیین شهریه دوره دکتری دانشگاه آزاد 97-98

مبلغ نهایی شهریه دوره دکتری دانشگاه آزاد شامل دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر است. مبلغ شهریه ثابت با توجه به نیمسال ورودی دانشجو مشخص می شود و برای طول دوره تحصیل بدون تغییر باقی خواهد ماند. میزان شهریه دوره دکتری دانشگاه آزاد در بخش دوم و شهریه متغیر، یک مبلغ ثابت نیست و شامل تغییر و افزایش در طول دوره تحصیل خواهد شد. مبلغ شهریه متغیر با توجه به واحدهای نظری و عملی در هر ترم متفاوت می باشد.

به این ترتیب مبلغ یک ترم تحصیلی شهریه دوره دکتری دانشگاه آزاد معادل با هزینه تعداد واحدهای انتخابی در ترم تحصیلی به همراه شهریه ثابت برای هر دانشجو به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد. کلیه دانشجویان جدیدالورود سال 97-98 تحصیلی می بایست مبلغ 1520000 ریال بابت هزینه خدمات آموزشی در ابتدای ثبت نام پرداخت نمایند. این مبلغ تنها یکبار برای ثبت نام اولیه دریافت می شود و ارتباطی به مبلغ نهایی شهریه ترم اول ندارد. مبلغ ذکر شده به شماره حسـاب جاري محل دانشگاهی قبولی دانشجو قابل واریز می باشد. طبق مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی هر فرد پذیرفته شده در دوره دکتری دانشگاه آزاد موظف به پرداخت حق بیمه حوادث به مبلغ 31500 ریال می باشد .

احتمال افزایش 10 درصدی شهریه دانشجویان وجود دارد لذا قبول شدگان در دوره دکتری دانشگاه آزاد می بایست با اطلاع از میزان شهریه و مقررات مالی اقدام به ثبت نام در دانشگاه نموده و از قبل اطلاعات مالی مربوط به زیر گروه و رشته تخصصی را از دانشگاه مورد نظر کسب نمایند.

نحوه محاسبه شهریه یک ترم

  • شهریه ثابت برای رشته های علوم انسانی بین 4,878,478 الی 5,100,227 تومان
  • شهریه ثابت برای فنی مهندسی و علوم پایه و کشاورزی بین 7,295,816 الی 7,627,444 تومان
  • شهریه متغیر برای رشته های علوم انسانی به ازای هر واحد نظری بین 489,000 الی 510,000 تومان
  • شهریه متغیر برای فنی مهندسی و علوم پایه و کشاورزی به ازای هر واحد نظری بین 489,000 الی 510,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *