محرومیت یک ساله پذیرفته شدگان روزانه دکتری 98 از کنکور دکتری

پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری 98 در دوره روزانه از شرکت در کنکور دکتری 1399 محروم خواهند بود.

به گزارش پی اچ دی یار، مطابق دفترچه منتشر شده توسط سازمان سنجش، براساس مصوبه چهارمین جلسه مورخ 95/10/18 شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دوره دکتری سال 1398) اعم از اینکه در دانشگاه های محل قبولی ثبت نام نموده و یا اصلاً ثبت نام ننمایند) حق شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال 1399 را نخواهند داشت.

بنابراین لازم است داوطلبان عزیز در زمان انتخاب رشته دکتری 98 دقت لازم را داشته باشند.

همچنین دانشجویان اخراجی، انصرافی، ترک تحصیل تا پایان خدمت دوره ضرورت مجاز به شرکت در آزمون و تحصیل در دانشگاه نمی باشند. سقف سنوات تحصیلی دوره دکتری، حداکثر 5 سال می باشد و دانشجویانی که طی این مدت موفق به اتمام تحصیل نشوند، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره دکتری مجاز به شرکت در آزمون مجدد نیستند و دانشجویان مرد در صورت انصراف از تحصیل در دانشگاه، چهار ماه فرصت دارند برای رسیدگی به وضعیت مشمولیت، خود را به وظیفه عمومی معرفی نمایند.

سربازان در حال انجام خدمت، مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت دوره ضرورت نیستند و در صورت قبولی در دانشگاه و نداشتن غیبت، برای برخورداری از معافیت تحصیلی، از خدمت ترخیص خواهند شد.

مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در این آزمون را نداشته و در صورت شرکت و قبولی، مجوز تحصیل برای آنان صادر نخواهد شد و دانشگاه‌ها نیز مجاز به ثبت نام از آنها نمیباشند.

همچنین بر اساس اعلام سازمان سنجش، هر موقع مشخص شود که داوطلب، حقایق را کتمان نموده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نمیباشد، در هر مرحله ای از آزمون (ثبتنام، شرکت در آزمون، پذیرفته شدن، حین تحصیل در دانشگاه و …) محروم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *