نحوه حمایت از کار تحقیقاتی در فوق دکتری/ جزئیات حقوق در پسادکتری

معاون پژوهشی دانشگاه تهران جزئیات حقوق پژوهشگران پسا دکتری را اعلام کرد و گفت: دانشگاه تهران امسال حداکثر ۳۰۰ نفر پژوهشگر فوق دکتری جذب می کند.

محمد رحیمیان در گفتگو با خبرنگار مهر، از راه اندازی سامانه پذیرش پژوهشگران پسادکتری خبر داد و درباره تعداد ثبت نام کنندگان گفت: طی ۲، ۳ ماه اخیر، حدودا هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده اند که طبیعتا با توجه به حداکثر ظرفیت  ۳۰۰ نفری ما، همه این متقاضیان نمی توانند دوره پست دکتری را پشت سر بگذارند. البته بجز محدودیت ظرفیت پذیرش، ممکن است برخی متقاضیان نیز از شرایط لازم برای پذیرش برخوردار نباشند.

وی افزود: متقاضیان حضور در پروژه های پژوهشی، پس از ثبت نام و بررسی شرایطشان در صورت پذیرش توسط استاد مربوطه، می توانند در بدو امر به مدت یکسال و در صورت تمدید برای یک سال دیگر، کار تحقیقاتی پسا دکتری را با آن استاد بگذرانند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران حداقل حقوق مشخص شده برای پژوهشگران را ۲ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: شهریور امسال، نخستین بار مقرر شد به پژوهشگران پسادکتری که از محل گرنتِ استاد پذیرش دهنده، منابع مالی طرح خود را تامین می کنند، حداقل ۲ میلیون تومان، پرداخت شود که البته از این مقدار، یک سوم (حدودا ۶۰۰ هزارتومان) را دانشگاه پرداخت می کند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با بیان اینکه پرداختها برای پژوهشگران پسا دکتری به چند دسته تقسیم می شود، ادامه داد: بجز موردی که استادان متعهد به پرداخت حقوق هستند که به آن اشاره شد، برخی پژوهشگران که فارغ التحصیلان دانشگاه های خوب و معتبر دنیا هستند، با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بکار گرفته می شوند و حقوقشان، از سوی صندوق این معاونت تامین و بواسطه دانشگاه پرداخت می شود که این حقوق برابر با حقوق استادیار پایه یک و حدودا ۴ میلیون تومان است.

وی گفت: برخی دیگر از این افراد، تحت حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران قرار می گیرند که آنها هم حقوقشان تقریبا برابر استادیار پایه یک و همان ۴ میلیون تومان است که البته از این مبلغ، ۲ سوم توسط صندوق و یک سوم دیگر از سوی دانشگاه پرداخت می شود.

رحیمیان با بیان اینکه میزان حقوق استادیار پایه یک، هر سال نسبت به سال قبل، افزایشی بین ۱۰ تا ۱۸ درصد دارد، افزود: به بعضی از برندگان جوایز جشنواره علامه طباطبایی و جشنواره فارابی و …  گرنت تعلق می گیرد که آنها نیز برابر با استادیار پایه یک، حقوق دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *