نظر وزیر علوم درباره پذیرش دانشجوی دکتری

به گزارش پی اچ دی یار، به نقل از فارس ؛ وزیر علوم در پاسخ به خالی نگه‌داشتن ظرفیت دکتری، گفت: خودم عضو هیأت علمی هستم و در زمان مصاحبه برای پذیرش دانشجوی دکتری، گاهی از بین افراد معرفی شده‌ نمی‌‌توانم دانشجوی موفقی پیدا کنم و نمی توان صرفا به خاطر وجود صندلی خالی دانشجوی دکتری قبول کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کاربران فارس من با ثبت سوژه ای به «خالی نگهداشتن ظرفیت دکتری با توسل به اعمال غیر قانونی حد نصاب در نمره مصاحبه» اشاره کرده‌اند و خواستار پیگیری فارس در این باره شده‌اند.

به گفته وی، در این صورت اگر با اینکه فرد صلاحیت علمی را ندارد برای اینکه ناراحت و شاکی نشود قبول کنیم و صرفا بگوید چون یک صندلی خالی وجود دارد پس من باید بروم در دوره دکتری بنشینم در دانشگاه‌ها آینده خوبی رقم نخواهد خورد(اصلاح شیوه پذیرش دانشجوی دکتری).

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این گلایه، اظهار داشت: خودم عضو هیأت علمی هستم و وقتی برای پذیرش دانشجو در دکتری مصاحبه می‌کنم، با وجود اینکه تعدادی معرفی شده‌اند، با توجه به برنامه‌های پژوهشی و نگاه تحقیقاتی که برای دانشجوی دکتری دارم نمی‌توانم دانشجوی موفقی پیدا کنم.

نظر وزیر علوم درباره پذیرش دانشجوی دکتری: باید با نگاه علمی به این موضوع نگاه کرد، بسیاری از افراد این نگاه را دارند که یک صندلی وجود دارد که به هر حال باید پر شود و کسی که معرفی می‌شود، یک فرصت دارد و اگر انتخاب نشود، این فرصت را از دست می‌دهد، اما وجه علمی موضوع که آینده علمی کشور به این موضوع وابسته است را نگاه نمی‌کنند(اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری 98 دانشگاه تهران).

ر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: باید به شکل مناسبی، گزینش علمی کنیم زیرا کسانی که ضعیف رشد می‌کنند اگر در آینده جای ما بنشینند حتما ضعیف و ضعیف‌تر انتخاب می‌کنند و سراشیبی ضعف علمی را صرفا برای اینکه دلمان سوخته به یک جوانی «نه» بگوییم طی کرده‌ایم.

به گفته وی، اگر فقط بخواهیم با نگاه داوطلبان پیش رویم ممکن است در آینده با فارغ‌التحصیلان ضعیف و افرادی که پایه علمی خوب برای موفق بودن در دوره دکتری ندارند روبرو شویم و این ضرری ملی است و مشکلاتی در آینده خواهد داشت(ممنوعیت پذیرش دانشجوی دکتری در رشته‌های فاقد شرایط).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *