مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت

چرا باید دو دانشگاه یک استان یک رشته را داشته باشند؟

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه عدم تناسب رشته های تحصیلی در توسعه کمی که قبلا صورت گرفته، موضوعی کشوری بوده است،گفت : چه ضرورتی دارد دو دانشگاه در استان یک رشته تحصیلی را داشته باشند و آمایش باید به صورت پر کردن خلاها باشد.دکتر خسرو عزیزی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد:با انجام آمایش آموزش عالی برخی رشته ها تعطیل و برخی ادغام شدند.

رئیس دانشگاه لرستان در ادامه با بیان اینکه در این دانشگاه شورای راهبردی مدیریت سبزرا داریم و بر این اساس اصلاح الگوی مصرف و انرژی های تجدید پذبر مورد توجه است، عنوان کرد:در بحث ایجاد باغات با نیاز آبی کم جزو دانشگاه های برتر هستیم و 30 هکتار باغ داریم.

وی بیان کرد:در بحث انرژی خورشیدی طرح های مطالعاتی صورت گرفته اما چون کاری پر هزینه است با کمبود اعتبار نمی توان آن را به انجام رساند.

عزیزی عنوان کرد:اعضای هیئت علمی که از سال 97 استخدام شده اندبرای تبدیل وضعیت شیش ماه تا یکسال در صنعت و یا کشاورزی دوره ای دوره ای را می گذارنند تا در عمل یکسری تجربه ها کسب کنند.رئیس دانشگاه لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در سال93 دانشجوی خارجی در این دانشگاه نداشتیم اما الان 53 دانشجوی خارجی داریم ،گفت: در این زمینه کارهای زیادی انجام شده ،به عنوان نمونه تفاهم نامه هایی با دانشگاه های خارجی بسته ایم و تلاش ما تقویت دیپلماسی است .

عزیزی با بیان اینکه رتبه بندی های متعددی در جهان وجود دارد،اظهار کرد:یکی از رتبه بندی های دانشگاه ها ISC است،دانشگاه لرستان در بین 180 دانشگاه کشور حائز رتبه 41،در بحث کمیت تولید علم رتبه 35 و در بحث کیفیت 42 را داراست.وی با بیان اینکه آیین نامه ارتقاء را به روزرسانی خواهیم کرد،افزود:تولید علم بسیار مهم است چرا که سبب تولی ثروت میشود و باید چالشی از جامعه را حل کند .رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد:هر هیئت علمی که بتوانند ایده را به مقاله و مقاله را فناوری و سپس آن را تجاری سازی کند در مورد او خیلی  از آیین نامه ها را وتو خواهم کرد.

عزیزی با بیان اینکه دولت نمی تواند برای فارغ التحصیلان دانشگاهی شغل ایجاد کند،گفت:راه برون رفت از معضل بیکاری ارتقاء تعامل دانشگاه با جامعه است ،توسعه هر کشوری در گرو دانشگاه آن است.وی عنوان کرد: متاسفانه هنوز اعتماد و خودباوری بین دستگاه اجرایی و بخش خصوصی و جامعه با دانشگاه بوجود نیامده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *