ارسال پیشنهاد داوطلبان درخصوص تعویق آزمون‌ دکتری 99 به ستاد ملی مبارزه با کرونا

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ارسال شکایات و پیشنهادهای داوطلبان برای تعویق در برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری به این سازمان خبر داد و گفت: تمامی این موارد در قالب یک نامه به ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا ارجاع شد.

فاطمه زرین آمیزی در گفت و گو با ایرنا درباره درخواست داوطلبان کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری برای تعویق مجدد این ۲ آزمون، اظهار داشت: ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا برای تعویق در برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد، دکتری و سراسری ۹۹ تصمیم گیری می کند.

وی افزود: اگر نظر این ستاد تعویق مجدد در برگزاری باشد، سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مجری، این کار را انجام می دهد؛ در غیر این صورت، آزمون ها بر اساس برنامه زمانی تعیین شده برگزار می شوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: در نهایت بعد از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در مورد ۲ آزمون کارشناسی ارشد و دکتری و شورای سنجش و پذیرش آزمون سراسری در مورد زمان برگزاری این کنکورها تصمیم گیری می کنند.

زرین آمیزی تاکید کرد: داوطلبان این کنکورها شکایات و پیشنهادهای خود را درباره آزمون ها برای سازمان سنجش ارسال می کنند که همکاران این سازمان این موارد را در قالب یک نامه با ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا مطرح کردند.

وی با بیان اینکه تمام تعویق هایی که تاکنون برای کنکورها اتفاق افتاده است بر اساس اعلام این ستاد به سازمان سنجش آموزش کشور بود، تاکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور هر چند مجری است اما در جهت نفع داوطلبان کار می کند و در این موارد هم کاملاً تابع ستاد مقابله با کرونا است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره آمادگی این سازمان برای به تعویق انداختن آزمون های سراسری و اعلام نتایج تا قبل از شروع سال تحصیلی آینده، تاکید کرد: فشار روی همکاران سازمان سنجش زیاد است اما برنامه ریزی برای اعلام به موقع نتایج در حال انجام است که به سال تحصیلی آینده برسد.

به گزارش ایرنا، پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور، قرار بود کنکور دکتری ۹۹ روز جمعه ۹ اسفندماه و کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه برگزار شود اما با اعلام ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا این آزمون ها به تعویق افتاد.

بر این اساس، زمان آزمون دکتری 99 روز جمعه ۹ خرداد و آزمون کارشناسی ارشد در روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه اعلام شده است اما به نظر می رسد اعتراض های داوطلبان بر تعویق مجدد این ۲ کنکور اثرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *