بیش از ۴۰ دانشجوی مقطع دکتری بدون آزمون در دانشگاه تبریز پذیرش می‌شوند

رئیس گروه استعداد‌های درخشان دانشگاه تبریز، از پذیرش بدون آزمون بیش از ۴۰ دانشجوی مقطع دکتری برای سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، بر اساس سوابق تحصیلی و مصاحبه علمی در دانشگاه تبریز خبر داد.

حمید احمدی، رئیس گروه حمایت از استعداد‌های درخشان دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به نحوه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان و جایزه شهید احدی در مقطع دکتری سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ گفت: امسال مجموعاً ۱۷۷ پرونده توسط گروه حمایت از استعداد‌های درخشان وصول شد که از این تعداد، ۱۴۱ پرونده شرایط پایه تصریح شده در شیوه نامه پذیرش را احراز شد و جهت تخصیص امتیازات سوابق آموزشی و پژوهشی به دانشکده‌های مربوطه ارسال شدند.

احمدی مطرح کرد: پس از بررسی سوابق توسط دانشکده ها، از ۶۲ متقاضی با توجه به کسب حد نصاب لازم از مجموع امتیازات سوابق آموزشی و پژوهشی، برای شرکت در مصاحبه علمی دعوت به عمل آمد که نهایتاً ۴۳ نفر موفق به اخذ پذیرش شدند.

رئیس گروه حمایت از استعداد‌های درخشان دانشگاه تبریز بیان کرد: بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در مقطع دکتری، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تبریز می‌توانست معادل با ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور سراسری را به صورت مازاد بر ظرفیت و از طریق سهمیه استعداد‌های درخشان، با بررسی سوابق تحصیلی و انجام مصاحبه علمی پذیرش کند.
احمدی خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در تمامی رشته‌ها و گرایش‌های مقطع دکتری دانشگاه تبریز که در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ دارای سهمیه پذیرش روزانه از طریق کنکور سراسری هستند، از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد، با لحاظ نمودن شرایط مندرج در شیوه نامه پذیرش، صورت گرفته است.
رئیس گروه حمایت از استعداد‌های درخشان دانشگاه تبریز یادآور شد: سال گذشته مجموعاً ۲۴۳ نفر از طریق سهمیه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان و جایزه شهید احدی در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه تبریز پذیرش شده بودند که این تعداد امسال به ۴۲۱ نفر افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *