تأکید رئیس کمیسیون آموزش مجلس بر برگزاری حضوری کنکورهای ۹۹

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر اینکه برگزاری هیچ یک کنکورها غیرحضوری نیست، تأکید کرد.

 

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به موافقت ستاد ملی کرونا با برگزاری آزمون‌های سراسری گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا آزمون دکتری سال ۹۹ در ۲۶ تیرماه برگزار می‌شود. همچنین آزمون کارشناسی ارشد در دوم و سوم مرداد ماه و کنکور سراسری نیز در سی‌ام و سی و یکم مردادماه برگزار خواهد شد. البته باید به این نکته اشاره کنم که با توجه به این که شرایط بیماری کرونا متغیر است احتمال تغییر آزمون‌ها شاید وجود داشته باشد.

* برای برگزاری آزمون‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است

وی افزود: برای برگزاری آزمون‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است، طبق گفته دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش تدابیر بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اعمال می‌شود، به طوری که فاصله هر یک از دانشجویان با یکدیگر ۱۶۰ سانتی متر درنظر گرفته شده است که این میزان فاصله در ستاد کرونا ۱۲۰ سانتی متر اعلام شده است، میزان فاصله داوطلبان ۴۰ سانت هم از میزان فاصله استاندارد بیشتر است.

منادی درباره انتشار خبری درباره غیر حضوری برگزار شدن آزمون‌ها نیز تصریح کرد: هیچ یک از آزمون‌ها در حال حاضر با توجه به توافق ستاد ملی کرونا به صورت غیرحضوری برگزار نخواهد شد و همه داوطلبان باید حضوری در آزمون شرکت کنند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در پایان گفت: به هیچ عنوان موافق تعویق کنکور نیستم، مگر آنکه سلامت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانشجویان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌به خطر بیفتد که در این رابطه باید بگویم در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم به تغییر زمان آزمون‌ها بگیرد، بلافاصله تغییرات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *