زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و آزاد

این روزها یکی از دغدغه های مهم فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد ، شرکت در آزمون دکتری می باشد. از تغییرات اساسی که در چند سال گذشته در قوانین آزمون دکتری انجام گرفته است ادغام شدن آزمون دکتری سراسری و آزاد می باشد. برای پذیرفته شدن در آزمون دکتری علاوه بر کسب نمره مورد قبول در آزمون کتبی ، لازم است داوطلب در مصاحبه علمی – پژوهشی نیز مورد تایید اساتید واقع گردد. آزمون دکتری تخصصی 99 ، تیر ماه در سراسر کشور به طور همزمان برگزار می گردد. در ادامه این مطلب به زمان دقیق برگزاری آزمون و زمان انتشار کارت ورود به جلسه و نحوه دریافت آن اشاره شده است.

 

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و آزاد 99

آزمون ورودی مقطع دکتری برای سال تحصیلی 99 – 1400 ، جهت ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد که قرار بود در صبح روز جمعه نهم اسفند ماه 98 برگزار شود ، به تعویق افتاد و مطابق اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور ، در نهایت زمان برگزاری آن به صبح روز پنج شنبه 26 تیر ماه 99 موکول شد. داوطلبانی که در موعد مقرر ثبت نام خود را انجام داده اند توجه داشته باشند که می بایست قبل از زمان برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه مربوطه را دریافت نمایند. چرا که عدم به همراه داشتن کارت ، ورود به جلسه آزمون امکان پذیر نخواهد بود.

 

زمان انتشار و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سراسری و آزاد 99

برای تمامی داوطلبانی که در آذرماه ، نسبت به شرکت در آزمون دکتری تخصصی 99 اعلام علاقه مندی کرده اند ، در صورت احراز شرایط و کامل بودن مدارک برای آن ها کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد. با توجه به تغییر زمان آزمون دکتری 99 ، کارت ورود به جلسه این آزمون نیز چند روز پیش از تاریخ مذکور ، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sanjesh.org قرار می گیرد.

 

رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

اطلاعات درج شده بر روی کارت ورود به جلسه شامل نام و نام خانوادگی داوطلب ، سال تولد ، شماره شناسنامه ، تاریخ و دانشگاه فارغ التحصیلی ، معدل کل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و آدرس دقیق محل برگزاری آزمون می باشد. اگر پس از دریافت کارت ورود به جلسه مشاهده کردید که در اطلاعات درج شده اشتباهی رخ داده است باید برای رفع نقص کارت خود اقدام نمایید. برای رفع نقص موارد فوق (به جز نام رشته و محل برگزاری آزمون) باید به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و از طریق لینک مربوطه ، برای ویرایش اطلاعات خود اقدام کنید.

چنانچه در اطلاعاتی مانند عکس داوطلب (واضح نبودن عکس ، فاقد مهر بودن عکس و…) ، جنسیت و معلولیت مغایرت وجود داشته باشد برای رفع آن باید به صورت حضوری به باجه های رفع نقص استان خود مراجعه شود.

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری و آزاد 99

چند هفته بعد از برگزاری آزمون دکتری ، کارنامه اولیه همه ی داوطلبان بر روی سایت sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با وارد کردن مشخصات ثبت نامی (شماره پرونده ، کدپیگیری و…) و مشخصات فردی (کدملی ، تاریخ تولد و …) کارنامه خود را دریافت نمایند. اگر با توجه به توضیحات کارنامه دکتری ، در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز شده باشید ، مسیر انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سایر دانشگاه ها جدا می شود. در واقع علیرغم برگزاری همزمان آزمون دکتری دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد ، انتخاب رشته دکتری این دو دانشگاه مجزا و از سایت جداگانه انجام می شود و برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه ازاد باید به سایت azmoon.org مراجعه نموده و پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته و مطالعه کامل ، برای انتخاب رشته اقدام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *