آخرین زمان آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی لرستان

به گزارش پی اچ دی یار؛ سیاوش بیرانوند ‌شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چهار هزار دانشجو در حدود ۱۰ مجتمع و دانشکده‌های تابعه و مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قبل از کرونا مشغول تحصیل بودند، اظهار داشت: با دستور کمیته استانی و کشوری کرونا دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حوزه‌های کارآموزی، آزمایشگاهی و عملی با حضور ۵۰ درصد ظرفیت و حدود دو هزار نفر راه اندازی شده است.

وی افزود: حدود ۴۰۰ نفر از این دانشجوها خوابگاهی هستند که با رعایت فاصله‌های اجتماعی که برای دانشگاه امکان داشت اسکان پیدا کرده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به رضایت نسبی در رابطه با آموزش‌های مجازی، گفت: دو هزار نفر دانشجویی که فعلاً در کلاس درس حضور ندارند آموزش‌ها به صورت مجازی تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و کلاس‌های رفع اشکال نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در رابطه با روند برگزاری امتحانات هنوز تصمیم جامعی در کشور گرفته نشده و سامانه‌های لازم هنوز برای آزمون جامع الکترونیک آماده نیست.

وی تصریح کرد: تمام سعی خود را می‌کنیم که امتحانات به گونه‌ای برگزار شود که باعث کاهش کیفیت آموزش در بین دانشجویان نشود.

بیرانوند در پاسخ به خبرنگار پی اچ دی یار مبنی بر اینکه برنامه‌ دانشگاه برای سال تحصیلی آینده در صورت ادامه‌دار بودن شیوع ویروس کرونا افزود: برای سال تحصیلی آینده نیز مطابق امکانات خود، پیشرفت بیماری کرونا و مصوبات کمیته‌های کنترل عفونت کرونا در استان و کشور تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی در رابطه با زیر ساخت‌های دانشگاه برای آموزش مجازی افزود: به صورت مجازی این زیرساخت در سامانه نوید وجود دارد و امیدواریم خبرهای خوبی در رابطه با سامانه‌های پیش‌بینی شده داشته باشیم چرا که در این مدت نیز رضایت لازم از آموزش در فضای مجازی را داشته‌ایم.

وی افزود: اما با توجه به اینکه کیفیت تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خیلی مهم است تلاش خواهیم کرد از تمام امکانات کشوری و استانی استفاده کنیم که آموزش‌ها مناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *