احتمال تغییر زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اظهارات مسئولان دولتی مبنی بر بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور گفت: احتمال تغییر زمان بازگشایی مدارس با تشکیل کرونا وجود دارد.

 

به گزارش پی اچ دی یار، احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اظهارات مسئولان دولتی مبنی بر بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی از ۱۵ شهریور اظهار داشت: هنوز تکلیف ویروس کرونا به درستی مشخص نیست و به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان، تا پایان سال درگیر این ویروس خواهیم بود و از طرفی هم اخیرا شاهد افزایش تعداد مبتلایان و فوتی ها به دلیل شیوع هر چه بیشتر این ویروس هستیم.

وی در همین راستا افزود: از طرف دیگر مسئولان توضیح نداده اند که مکانیسم فعال شدن مراکز آموزشی با وجود ویروس کرونا چگونه خواهد بود؟ مسئولان  آموزش و پرورش و وزارت علوم اعلام نکرده اند که آیا آغاز فعالیت مراکز آموزشی به صورت مجازی و یا حقیقی است و ابعاد دقیق آن را مشخص نکرده اند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه احتمال تغییر زمان بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی با توجه به موارد ذکر شده وجود دارد، اظهار داشت: جان و سلامت دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید و همچنین آموزشی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است لذا برای فعال شدن مراکز آموزشی باید تصمیم درست و منطقی گرفته شود.

نادری با بیان اینکه تغییر تقویم آموزشی نیاز به کار کارشناسی و تخصصی بیشتر دارد، تصریح کرد: قطعا در جلسات بعدی کمیسیون و تا زمان فرا رسیدن سال تحصیلی، این موضوع را با حضور کارشناسان مربوطه بررسی و ارزیابی می کنیم و نظر کارشناسی اعضا را به مسئولان مربوطه ارائه می دهیم تا تصمیم درست و تخصصی در این زمینه اخذ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *