افزایش مدت زمان بررسی پرونده جذب متقاضیان هیأت علمی

رییس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بررسی پرونده‌های فراخوان جذب هیأت علمی در بهمن ماه ۹۸ به علت شیوع ویروس کرونا از ۹۰ روز به ۱۵۰ روز افزایش یافت.

محمدرضا رضوان طلب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا به کُند شدن روند جذب اعضای هیأت علمی در فراخوان بهمن ماه ۹۸ به علت شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور پوشش دادن خلاء ناشی از دوره قرنطینه خانگی، ۶۰ روز به دوره رسیدگی به پرونده های متقاضیان عضویت هیأت علمی دانشگاه ها افزوده شد.

وی افزود: جدول زمانی ۹۰ روزه توقف پرونده ها در دانشگاه ها و موسسات به ۱۵۰ روز افزایش داده شد.

رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم خاطرنشان کرد: بر اساس جدول زمانبندی جدید، دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی می توانند حداکثر پرونده های متقاصیان عضویت در فراخوان بهمن ۹۸ را تا ۳۰ مردادماه ۹۹ تکمیل و به مرکز جذب اعضای هیات علمی ارسال کنند.

رضوان طلب نصریح کرد: این امکان هم فراهم شد که هیأت های اجرایی جذب دانشگاه ها بتوانند جلسات هیات اجرایی و کارگروه های صلاحیت علمی و عمومی را به صورت غیرحضوری و با استفاده از سیستم ویدیوکنفرانس بر حسب برنامه تدوین شده از سوی مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم انجام دهند.

وی به تعداد متقاضیانی که در فراخوان جذب هیأت علمی بهمن ماه ۹۸ ثبت نام کرده بودند، اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار نفر برای جذب در دانشگاه ها ثبت نام کرده بودند و ظرفیت پذیرش هم ۹۰۰ نفر اعلام شده است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر سال در ماه های شهریور و بهمن ماه ۲ فراخوان برای جذب هیأت علمی برگزار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *