تعویق آزمون دکتری 99؛ فرصتی برای جاماندگان از ثبت نام کنکور

با تعویق آزمون دکتری، برخی داوطلبان که از ثبت نام جامانده اند، خواستار در نظر گرفتن مهلت مجدد برای ثبت نام کنکور دکتری 99 هستند.

به گزارش پی اچ دی یار، به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور از اواخر بهمن ماه، آزمون دکتری 99 که مقرر بود در روز نهم اسفند ماه برگزار شود، به تعویق افتاد. در اولین اطلاعیه سازمان سنجش، تاریخ برگزاری کنکور دکتری 99، 28 فروردین ماه اعلام شد. اما به دنبال جدی شدن خطر ابتلا به کرونا در کشور و افزایش آمار مبتلایان و فوت‌شد‌گان و خطراتی که به واسطه تجمع در یک مکان وجود دارد، ستاد مقابله با کرونا خبر از تمدید مجدد کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری داد.

در نهایت مقرر شد آزمون دکتری 99، با سه ماه تأخیر نسبت به تاریخ اصلی برگزاری، در روز جمعه 9 خرداد 1399 برگزار شود.

حال این سؤال مطرح شده است که با توجه به این که زمان کافی برای برنامه ریزی مطالعه و کسب آمادگی برای آزمون دکتری توسط داوطلبان و نیز مهلت کافی برای سازمان سنجش جهت فراهم کردن تهمیدات برگزاری کنکور دکترا وجود دارد، آیا سازمان سنجش تصمیم ندارد مهلت مجددی برای ثبت نام آزمون دکتری اعلام نماید؟ کما این که قرنطینه خانگی می‌تواند فرصت مناسبی برای بسیاری از افراد جهت مطالعه و کسب آمادگی برای کنکور باشد.

قاعدتا اگر قرار است چنین فرصتی از سوی سازمان سنجش در نظر گرفته شود، لازم است اطلاع‌رسانی رسمی در این باره صورت گیرد تا همه جاماندگان ثبت نام کنکور دکتری 99، از فرصتی برابر و عادلانه جهت ثبت نام بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *