درخواست برخی داوطلبان برای بازگرداندن هزینه به علت عدم شرکت در کنکور

سخنگوی سازمان سنجش در پاسخ به درخواست داوطلبان برای بازگرداندن هزینه به علت عدم شرکت در کنکور گفت: هزینه دریافت شده از داوطلبان به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و سازمان سنجش آموزش کشور حساب شخصی ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، آزمون کارشناسی ارشد امسال قرار بود ۲ و ۳ مرداد و آزمون دکترا ۲۶ تیر برگزار شود اما درست در شب توزیع کارت‌های ورود به جلسه آزمون دکتری طی اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد، زمان برگزاری این آزمون‌ها معلق شد.

در این اطلاعیه آمده بود: «با توجه به تصمیمات اتخاذشده، تاریخ و زمان برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته تغییر یافته است. تاریخ و زمان برگزاری جدید آزمون‌های فوق الذکر پس از ابلاغ وزرات بهداشت اطلاع‌رسانی خواهد شد. »

ظهر همان روز مجدد سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه‌ای صادر و زمان برگزاری این آزمون‌ها را اعلام کرد، بر این اساس آزمون دکتری ۹ مرداد و آزمون کارشناسی ارشد ۱۶ و ۱۷ مردادماه ۹۹ برگزار می‌شود.

حال برخی داوطلبان با توجه به تغییر زمان کنکور دکتری و نیز تصور عدم اجرای مناسب پروتکل‌های بهداشتی، خواستار‌ «بازگشت هزینه عدم شرکت در کنکور» شدند.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه به فارس گفت: طبق اطلاعیه‌ای که در دفترچه ثبت‌نام آزمون ذکر شده است، هزینه دریافت شده از داوطلبان به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و سازمان سنجش آموزش کشور حساب شخصی ندارد.

وی افزود: هر تصمیمی که در این مورد گرفته شود در سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی می‌شود.

پیش از این ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفته بود که سازمان سنجش و مرکز سنجش وزارت بهداشت با هماهنگی‌ معاونت بهداشتی دستورالعمل‌ها را اجرا می‌کنند. قسمتی از پروتکل‌های بهداشتی آ‌زمون‌ها مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا است و بخشی نیز مسائلی بود که در دوره کرونا به آن رسیده بودیم که با نامه وزیر بهداشت، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت به هماهنگی‌ در زمینه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در کنکورها موظف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *