درکارشناسی ارشد و دکتری نمی‌توان کنکور را حذف کرد

درکارشناسی ارشد و دکتری نمی‌توان کنکور را حذف کرد

درکارشناسی ارشد و دکتری نمی‌توان کنکور را حذف کرد : در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نمی‌توان کنکور را حذف کرد سازمان سنجش باید منحل شود
عضورکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه کلاس‌های آمادگی کنکور و آزاد درسی گردش مالی بالایی دارند، تصریح کرد: دست‌هایی در کار است تا کنکور باقی بماند.

درکارشناسی ارشد و دکتری نمی‌توان کنکور را حذف کرد

 محمد قمی درباره دلایل عدم حذف کنکور از چرخه آموزشی کشور، گفت: کسانی که کلاسهای کنکور و آزاد درسی را برگزار می‌کنند، دارای گردش مالی مناسبی هستند؛ بنابراین حاضر نیستند با حذف کنکور به نوعی نانشان آجر شود لذا بر سر اجرای قانون سنجش و پدیرش دانشجو که به حدف کنکو معروف شده، سنگ‌اندازی می‌کنند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در برخی از دانشگاه‌ها هم‌اکنون بدون کنکور است بنابراین موضوعیتی ندارد که برگزاری آزمون‌های کنکور در سازمان سنجش به مفهوم کنونی باقی بماند، تصریح کرد: سازمان سنجش با وضعیت فعلی‌اش باید منحل شود؛ مگر اینگه وظایف جدیدی برای این سازمان تعیین شود.

 قمی افزود: در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز با توجه به اینکه ظرفیت استقبال کنندگان بالا است نمی‌توان کنکور را از چرخه آموزش دانشگاهی حذف کرد بنابراین با توجه به میزان متقاضی موجود در این مقاطع کنکور باید پابرجا بماند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: دست‌هایی در کار است که کنکور باقی بماند؛ زیرا کسانی که کلاس‌های آمادگی کنکور را برگزار می‌کنند، گردش‌های مالی نجومی دارند.| درکارشناسی ارشد و دکتری نمی‌توان کنکور را حذف کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: وزارت علوم باید به عنوان دستگاه متولی موضوع انحلال سازمان سنجش را پیگیری کند.

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره اظهارات اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه نهاوندیان مسئول انحلال سازمان سنجش است، اظهار کرد: بنده در جلسه‌ای حضور داشتم و آقای لاریجانی برای اینکه اعلام کند مسئولیت انحلال سازمان سنجش برعهده دولت است، بنده را به عنوان نماینده دولت مورد خطاب قرار داد.

وی افزود: این موضوع باید توسط وزارت علوم به عنوان دستگاه متولی پیگیری شود.

انحلال سازمان سنجش

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: البته انحلال سازمان سنجش مسئله قابل توجهی است و باید ارزیابی جدی و نقادانه‌ای نسبت به عملکرد کنکور در آموزش عالی صورت گیرد.

نهاوندیان تصریح کرد: شرایط امروز کشور با ۴۰ سال گذشته متفاوت است لذا باید ارزیابی جدیدی در این زمینه انجام شود، با این وجود بنده اظهارات رئیس مجلس را به دستگاه‌های مربوط منتقل کردم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد شدید از عدم اجرای مصوبه مجلس مبنی بر حذف تدریجی کنکور، مقطع کنونی را فرصتی مناسب برای حذف کنکور ارزیابی کرد.

 حذف تدریجی کنکور

فاطمه سعیدی درباره حذف تدریجی کنکور و الزام قانونی در این خصوص، گفت: در حال حاضر کنکور تبدیل به یک غول بزرگ برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان شده و این پدیده تمام سیستم آموزشی کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه در مقطع کنونی دانش‌آموزان از بدو ورود به مدرسه به علت در پیش بودن کنکور فشار روانی تحمل می‌کنند، ادامه داد: این سیستم دارای ضعف جذب دانشجو موجب شده است که بسیاری از صندلی‌های دانشگاه‌ها خالی بماند.

وی با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور به جای تعلیم و تربیت دانش‌آموز سعی دارد فردی تربیت کند که فقط با ارائه محفوظاتی برای کنکور آماده شود و به طور کلی بُعد تربیتی آموزش به دانش‌آموز مورد بی توجهی قرار می‌گیرد.

شادابی و جوانی با کنکور از دانش‌آموزان گرفته شده است

سعیدی تصریح کرد: در حال حاضر بهترین مدارس به ویژه در مقطع دبیرستان دوم مدارسی هستند که بیشترین قبولی در کنکور را داشته باشند و روند آموزشی،کسب مهارت‌ها و مسئله تربیت در سیستم آموزشی فراموش میشود. همچنین کنکور شادابی و جوانی را از دانش‌آموزان ما گرفته و آن‌ها دائما در فکر شکستن شاخ غول کنکور هستند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه دانشگاه‌های خاص فقط بخش کوچکی از دانش‌آموزان را در کشور پوشش می‌دهد و سیستم گزینش در این دانشگاه‌ها را می‌توان به خود دانشگاه واگذار کرد، گفت: با این اقدام می‌توان به سراغ حذف تدریجی کنکور حرکت کرد.

زمان حذف کنکور فرا رسیده است

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر زمان حذف کنکور فرا رسیده است، ادامه داد: این اراده امروز در دولت و مجلس وجود دارد و باید نسبت به حذف آن در مقطع کنونی الزام قانونی آورد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از وجود تجارت برخی افراد از باپرجا بودن و عدم حذف کنکور، اظهار کرد: وقت آن رسیده است که این بساط برچیده شود و با در نظر گرفتن جایگزین مناسب به سمت حذف کنکور حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: برای برگزاری هر نوع آزمون زیر نظر مستقیم نهاد ریاست‌جمهوری باید سازمان ملی سنجش تشکیل شود.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه ما نظام سنجش براساس کنکور را به هیچ عنوان قبول نداریم، گفت:‌ کنکور باید به صورت قطعی حذف شود.

وی تصریح کرد: قانون مجلس هم در همین راستاست و باید نقش کنکور در پذیرش دانشجویان کمرنگ شود.

زاهدی با تأکید بر اینکه باید آزمون‌های استاندارد برای جذب دانشجو در آموزش و پرورش تدوین شود، بیان کرد: آموزش و پرورش باید نظام سنجش بسیار قوی از نظر طراحی سوال، توزیع و امنیت برای جلوگیری از هرگونه لو رفتگی و تخطی ایجاد کند.

گزینش دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: در کنار اینها باید گزینش دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها هم در وزارت بهداشت صورت پذیرد، زیرا متأسفانه بر اساس گزارشات در آنجا هر ساله با اشکالات و اعتراضات بسیاری مواجه می‌شویم.

وی تأکید کرد: نظر تخصصی کمیسیون آموزش و تحقیقات این است که باید در کشور یک سازمانی با عنوان سازمان ملی سنجش ایجاد شود که می‌تواند آن وظیفه و رسالت خود را نسبت به همه مراکزی که نیاز به برگزاری آزمون است حتی برای آزمون‌های استخدامی در ادارات مختلف انجام دهند.

زاهدی اذعان کرد: لزومی ندارد این سازمان ملی سنجش که مدنظر ماست زیر نظر یک وزارتخانه باشد بلکه به صورت مستقل و به عنوان یک نهاد زیرنظر نهاد ریاست جمهوری باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ادامه داد: مجلس به دنبال اجرای چنین طرحی است اما در اینکه کنکور باید به تدریج حذف شود، ما به شدت موافقیم و آن را دنبال می‌کنیم و خواهان اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو که در سال ۹۲ در مجلس تصویب شد هستیم.

پی اچ دی یار مرجع اخبار دکتری و کارشناسی ارشد

جهت ارتباط با ما می توانید فرم زیر را تکمیل نمایید :

    نام شما(الزامی)

    آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

    موضوع

    پیام شما

    پی اچ دی| نتایج دکتری آزاد | تکمیل ظرفیت دکتری | مقاله نویسی | آزمون دکتری دانشگاه آزاد | خبر آزمون دکتری | اخبار دکتری | اخبار آزمون کارشناسی ارشد | خبر آزمون ارشد | درکارشناسی ارشد و دکتری نمی‌توان کنکور را حذف کرد

     

    خبر های بیشتر در کانال تلگرام

    درکارشناسی ارشد و دکتری نمی‌توان کنکور را حذف کرد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *