شرط مهاجرت نکردن جوانان از زبان معاون علمی رئیس جمهور

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه مرکز نو اوری بانوان دانشگاه علم  و صنعت که امروز در ساختمان این دانشگاه بذگزار شد، اظهار کرد: حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه های نسل سوم  حرکت ارزشمندی بوده و دانشگاه علم صنعت از دانشگاه هایی که در این راستا حرکت خوبی داشته است . او ادامه داد: کشور ما باید به سمت حرکت کند که خام فروشی به طور کامل از ان حذف شود ،با خام فروشی نمی توان کشور را حفظ کرد ، امروز ارزش افزوده در دل تولید و علم پشت سر ان وجود دادرد.

نیروی انسانی سرمایه اصلی کشور است

ستاری نیروی انسانی را سرمایه اصلی کشور  دانست و بیان کرد : در زمینه نیروی انسانی ما  دومین یا سومین رتبه را در جهان داریم ، هر گاه نیروی انسانی به محور اقتصاد تبدیل شود سرزمینی با اقتصاد فعال خواهیم داشت و خروج جوانان از کشور کاهش پیدا میکند. معاون فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: یکی از افتخارات ما این است که بین دانشجویان شهرستان های دور هم همین تفکر وجود دارد و شاهد پیشرفت هماهنگ سراسر کشور هستیم، امیدواریم ناحیه نو اوری دانشگاه شکل بگیرد تا زایش  و تولید از داخل دانشگاه داشته باشیم.

دانشگاه تنها محوطه ای برای مطالعه نیست

او ادامه داد: دانشگاه تنها محوطه ای برای مطالعه نیست بلکه جزئی از اقتصاد، فرهنگ ، و جامعه است . هر فردی که وارد دانشگاه میشود باید با این تفکر ادامه تحصیل که میتواند کشورش را تحت تاثیر قرار دهد، دانشجویی که به فکر استخدام و وابستگی به استاد است با دانشجویی که از ابتدا در تصور ساخت شرکت است متفاوت خواهد بود .

ستاری گفت: خوشحالیم که این دست فعالیت های علمی به فرهنگی همه گیر تبدیل شده است و مایه خرسندی ماست که بازگشت یکی از دانشجویان به اندازه پیدا شدن یک معدن خوشحال کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *