ضرورت ایجاد رشته‌های بین‎ رشته‌ای در مقطع دکتری آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مقطع دکتری بازنگری برای ایجاد رشته‌های بین‎رشته‌ای در دانشگاه آزاد مورد نیاز است.

دکتر رهبر در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به کیفیت در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افزایش کیفیت در واحدها می‌تواند به افزایش جذب دانشجو نیز منجر شود، بنابراین لازم است برنامه ریزی لازم برای ارتقاء کیفیت آموزشی و پژوهشی در واحدها صورت گیرد.

دکتر رهبر در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی دارای صندلیهای خالی در رشته‌های علوم مهندسی و علوم انسانی هستند، گفت: امروز تنها رشته‌ای که ظرفیت خالی ندارد، رشته‌های علوم تجربی و رشته‌های علوم پزشکی است. از این رو ما باید در دانشگاه آزاد اسلامی برای گسترش و توسعه این رشته‌ها برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم و زیرساختهای لازم برای جذب دانشجوی رشته پزشکی ایجاد کنیم.

رییس دانشگاه آزاد در ادامه با بیان اینکه تکریم و توجه به خیرین در دانشگاه آزاد اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این دانشگاه، یک دانشگاه مردمی است و باید با اتصال و نزدیکی با مردم ارتباط خود را با عموم جامعه بیشتر کند. اگر مردم از خیر و برکت این دانشگاه بهره‌مند شوند، بدون شک با جان و دل به دانشگاه آزاد اسلامی کمک خواهند کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم تربیت تکنسین در دانشگاه‌ها گفت: امروز شرایط به گونه‌ای است که جامعه به تکنسین نیاز دارد. ما باید یک بازنگری جدی در رشته‌ها انجام دهیم.

 

 

 

خبر های بیشتر در کانال تلگرام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *