طرح‌ مجلس برای پایان‌ دعوای وزارت‌ علوم و دانشگاه‌ آزاد

نماینده گرمی در مجلس و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به موضوع ۲۹۰۰ رشته محل حذف شده دانشگاه آزاد از ارائه طرحی دوفوریتی با ۲۰۵ امضا برای الزام وزارت علوم نسبت به مصوبه ۳ بندی کمیسیون آموزش مجلس خبر داد.

میرحمایت میرزاده با اشاره به طرح ۲ فوریتی نمایندگان مجلس با ۲۰۵ امضا برای الزام وزارت علوم نسبت مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به منظور فیصله بخشی از مسائل پیش آمده بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، گفت: احتمالا این طرح دو فوریتی فردا چهارشنبه و یا یکشنبه هفته آتی در مجلس مطرح شود.

وی با تاکید بر مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره رشته محل‌های حذف شده دانشگاه آزاد گفت: براساس مصوبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری کلیه رشته محل‌هایی که پذیرش دانشجوی دکتری دارند، به آنها مجوز پذیرش دانشجوی ارشد نیز داده می‌شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: همچنین در رشته محل‌هایی که دوره کارشناسی‌ارشد داشتند و حداقل یک دوره فارغ‌التحصیل داده‌اند به آنها نیز مجوز پذیرش داده شده است.این نماینده مجلس با اشاره به سومین مصوبه کمیسیون آموزش افزود: در رشته محل‌هایی که حداقل ۳ استادیار تمام وقت داشته باشند مجوز کارشناسی‌ارشد اعطا می‌شود.
میرزاده درباره این مصوبه همچنین اشاره کرد: چنانچه در برخی رشته محل‌ها ۲ استادیار تمام وقت و حداقل دو استادیار یا بالاتر به صورت نیمه وقت حضور دارند صرفا برای یک سال مجوز پذیرش دانشجوی ارشد داده می‌شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: تداوم مسئله بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم نمایندگان را در حوزه‌های انتخابیه با مشکلاتی مواجه کرده و به نظر ما توافق کمیسیون مشکل را حل کرده است.
وی در پایان با اشاره به نقش و جایگاه مجلس افزود: مطمئنا مجلس شورای اسلامی برای برطرف شدن این مشکل اگر نیاز به قانون‌گذاری باشد اقدام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *