نحوه گرفتن فاند تحصیلی

نحوه گرفتن فاند تحصیلی در مقطع ارشد و دکتری

گرفتن فاند تحصیلی برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی، اهمیت مضاعفی برای دانشجویان ایرانی دارد. فاند تحصیلی تضمینی است بر پوشش هزینه های سرسام آور تحصیلی در دانشگاه های بین المللی که تنها به عده معدودی تعلق می گیرد. نحوه گرفتن فاند تحصیلی ، شرایط، نوع و مقدار آن دغدغه اصلی دانشجویان در مقاطع بالاتر تحصیلات تکمیلی به خصوص دانشجویان دوره دکتری است. ارز دانشجویی همه هزینه های زندگی در  کشورهای خارجی را پوشش نمی دهد.

نحوه گرفتن فاند تحصیلی

قبل از درخواست فاند تحصیلی ( Fund ) باید دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنید. انتخاب دانشگاه اولین گام برای دانشجویانی است که مایل به دریافت فاند تحصیلی هستند. جزئیات و نحوه گرفتن فاند تحصیلی در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر در همان کشور نیز می تواند متفاوت باشد. تجربیات دانشجویان دکتری و ارشد در دیگر کشورها راهنمای خوبی است ولی نمی تواند به طور کامل جوابگوی سوالات باشد. همه دانشگاه های معتبر بین المللی شرایط و نحوه گرفتن فاند تحصیلی را در وب سایت اصلی دانشگاه درج می کنند.

برخی از دانشگاه ها در کشورهای اروپایی شهریه ثبت نام دریافت نکرده و فاند تحصیلی نیز ارائه نمی دهند. نحوه گرفتن فاند تحصیلی در کشورهای مختلف نیز یکسان نمی باشد و مرجع اصلی سایت دانشگاه در کشور مورد نظر است. اگر مایل به دریافت فاند تحصیلی هستید حتما در دانشگاه های آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس جستجو کنید. شهرینه ثبت نام در دانشگاه کشورهای ذکر شده کمی بالاست ولی همیشه امکان گرفتن فاند تحصیلی نیز وجود دارد.

در اغلب دانشگاه های آمریکایی و کانادایی دوره دکتری یک شغل محسوب شده و به دانشجویان فاند تحصیلی تعلق می گیرد. دقت داشته باشید که اغلب دانشگاه های کانادایی و امریکایی از دانشجویان مقطع دکتری برای تدریس و یا پژوهش کمک می گیرند و مبلغی را به عنوان دستیار تدریس و یا دستیار تحقیق به دانشجو پرداخت می کنند.

نکته مهم: چنانچه نتوانید فاند تحصیلی دریافت کنید شانس کمی برای اخذ ویزای تحصیلی خواهید داشت. تصمیم گیری برای دریافت فاند تحصیلی بر عهده دپارتمان دانشگاه مورد نظر است و یک استاد به تنهایی در این مورد تصمیم نخواهد گرفت.  وب سایت تخصصی” پی اچ دی یار” در مطالب بعدی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی دریافت فاند تحصیلی را با ذکر جزئیات اطلاع رسانی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *