پایان نامه ها و رساله ها باید به صورت عمومی منتشر شود

رئیس پژهشگاه ایرانداک در واکنش به مخالفت برخی اساتید با زمان انتشار عمومی پایان نامه ها، گفت: پایان نامه های دکتری دو سال و نیم پس از ثبت در ایرانداک و پایان نامه کارشناسی ارشد یکسال و نیم پس از ثبت باید به صورت عمومی منتشر شود.

سیروس علیدوستی رئیس پژهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) در گفت و گو با خبرگزاری فارس ، در پاسخ به این سوال که برخی داوران پایان نامه ها با عمومی شدن پایان نامه در مدت زمان  کوتاه مخالف هستند و معتقدند که برخی موضوعات باید حداقل 5 سال بعد از ثبت در ایرانداک عمومی شوند، گفت:وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغی در این باره دارند که در ان قید شده پایان نامه های دکتری 2 سال ونیم پس از ثبت در ایرانداک و پایان نامه های کارشناسی ارشد یکسال و نیم پس از ثبت در ایرانداک باید به صورت عمومی منتشر شوند.

وی گفت : همه مجموعه هایی که در ذیل وزارت علوم هستند، باید از این ابلاغیه تبعیت کنند و ما هم تابع ائین نامه هستیم.

علیدوستی ادامه داد: اگر اختیارات دیگری در ائین نامه اجرایی ایجاد شود که طبق این اختیارات پژهشگاه مجاز به سپری کردن زمان بیشتری شود حتما انجام خواهیم داد.

رئیس پژهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) خاطر نشان کرد: اما انچه که در کشور های پیشرفته رواج دارد این است که قاصله بین تهیه و انتشار عمومی پایان نامه ها و پژوهش های دانشگاهی نزدیک به صفر است و حتی برخی قبل از دفاع پایان نامه  را منتشر می کنند تا همه ببینند و اگر اشکالی به ان وارد است تصحیح شود.

به گزارش فارس، ثبت پیشنهاده و پارساهای دانشجویان و دانش اموختگان تمامی موسسات دولتی و غیر دولتی در ایرانداک الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *