پذیرش دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه هنر تهران

داوطلبان پذیرش دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه هنر تهران تا 30 مرداد ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش پی اچ دی یار دانشگاه هنر %٢٠ از ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه خود را (در صورت واجد شرایط بودن در هر رشته فقط یک نفر) به پذیرش دکتری بدون آزمون رشته های «پژوهش هنر ـ تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنراسلامی ـ معماری ـ شهرسازی ـ مرمت و احیاء بناها و بافت های تاریخی» تخصیص داده و از طریق مصاحبه دکتریو بررسی سوابق علمی و پژوهشی دانشجو می پذیرد.

لازم به ذکر است، دانشجویان نمونه کشوری ـ معرفی شدگان بنیاد نخبگان و برگزیدگان جشنواره های ملی و بین المللی و معرفی شدگان هر یک از واحدهای وزارت علوم نیز در صورت داشتن شرایط فراخوان ضرورت دارد از همین طریق متقاضی شوند و تقاضای این گروه از داوطلبان در فرصت و یا از طریق دیگری بررسی نخواهد شد.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه هنر

1ـ دانش آموختگانی که به لحاظ میانگین کل دوره با احتساب نمره پایان نامه رتبه اول، دوم و سوم دانشجویان هم رشته – هم ورودی خود باشند. (رتبه بندی بدون احتساب نمره پایان نامه خواهد بود.)

2ـ معدل کل کارشناسی ارشد متقاضی 17 به بالا باشد.

تبصره: دانشجویانی که تا 99/06/06 فارغ التحصیل میشوند باید معدل کل دروس مقطع کارشناسی ارشد ایشان بدون احتساب نمره پایان نامه 17به بالا باشد.

3ـ نمره پایان نامه با درجه «عالی» و یا «بسیارخوب» دفاع شده باشد { نمرات ( 18تا 20}) بشود.

4ـ معدل کل کارشناسی متقاضی 16 به بالا باشد.

5ـ منحصراً داوطلبانی که از بهمن 96 تا 99/06/06 فارغ التحصیل شده یا خواهند شد، می توانند متقاضی شرکت در فراخوان باشند. (دانشجویانی که پس از 99/6/6 فارغ التحصیل میشوند مجاز به ثبت نام نیستند.)

6ـ حداکثر در 5 ترم تحصیل خود را در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانیده باشد.

7ـ صرفا دانش آموختگان دانشگاه های دولتی شیوه آموزشی ـ پژوهشی (روزانه و شبانه) می توانند در فراخوان شرکت نمایند. (دانشگاه های پیام نور ـ آزاد ـ غیرانتفاعی ـ پردیس های خودگردان و … پذیرفته نیست.)

8ـ دارا بودن حداقل یک مقاله پذیرفته شده یا چاپ شده مرتبط با پایان نامه در نشریات ISCیا ISI یا علمی ـ پژوهشی با نمایه معتبر

9ـ داشتن حداقل نمره زبان انگلیسی مطابق جدول زیر مشروط بر آنکه از تاریخ آزمون تا زمان اعلام این فراخوان حداکثر 2 سال بیشتر نگذشته باشد. (سایر مدارک زبان انگلیسی اعم از داخلی و یا خارجی پذیرفته نیست. ارزیابی پذیرش مدارک مربوط به سایر زبان های خارجی (غیر از انگلیسی) بر عهده دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر میباشد.)

10ـ کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت های پژوهشی، آموزشی و مصاحبه

11- هر داوطلب صرفا در یک رشته تحصیلی می تواند متقاضی شود و مدارک خود را ارسال نماید.

تذکر: متقاضیانی در فراخوان ثبت نام نمایند که براساس مفاد فراخوان به طورکامل واجد شرایط می باشند، در غیر این صورت به مصاحبه دعوت نخواهند شد.

مدارک مورد نیاز جهت مصاحبه دکتری بدون آزمون دانشگاه هنر

١ـ فرم تکمیل شده شماره ١
٢ـ فرم تکمیل شده شماره ٢
٣ـ تصویر مقالات علمی ـ پژوهشی مستخرج از پایان نامه و سایر مقالات علمی 
– پژوهشی
۴ـ ارائه پیشنهاده (پروپوزال) رساله دکتری متقاضی منطبق با یکی از ردیف های سه گانه جدول بند ۴ از فرم شماره ١همین فراخوان.
5ـ تصویر تأییدیه سوابق آموزشی و پژوهشی (شامل پایان نامه، مقالات ارائه شده در همایش های علمی و مجلات، کتابها و جوایز اخذ شده و مستندات)
۶ـ تصویر گواهی پایان تحصیلات و ریز نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد که دارای تاریخ و معدل فارغ التحصیلی باشد.
٧ـ تصویر گواهی مدرک زبان معتبر 
ـ گواهی دانشجوی نمونه کشوری – بنیاد نخبگان و جشنواره های ملی و بین المللی
٨- تصویر صفحه اول شناسنامه ، صفحه توضیحات و کارت ملی
٩- یک قطعه عکس ٣×۴ با درج مشخصات داوطلب در پشت آن
١٠- اصل فیش بانکی به مبلغ ٧٠٠٠٠٠ریال (هفتصد هزار ریال) که در وجه درآمد اختصاصی دانشگاه هنر 

تذکر: همراه داشتن اصل تمامی مدارک فوق در جلسه مصاحبه الزامی است.

تذکرات مهم:

١ـ در صورت پذیرفته شدن شاغلین رسمی سازمانها و دستگاه های دولتی، ارائه حکم مأموریت، استعفاء، مرخصی بدون استفاده از حقوق یا هر گونه سند رسمی که مؤید امکان تأمین تحصیل تمام وقت دانشجو باشد هنگام ثبت نام ، ضروری است.

٢ـ تحصیل در دوره دکترا به صورت تمام وقت بوده و داوطلب در صورت پذیرفته شدن باید اوقات خود را با وضعیت تحصیلی دوره وفق دهد و تابع کلیه مقررات آموزشی و انضباطی دانشگاه باشد.

٣ـ چنانچه در هر یک از مراحل ثبت نام، برگزاری مصاحبه، پذیرش و تحصیل در دانشگاه هنر، مشخص گردد که داوطلب، دارای هر یک از شرایط درج شده در این تقاضانامه نبوده است بلافاصله از ثبت نام، شرکت در مصاحبه، پذیرش و یا ادامه تحصیل وی درهر مرحله ای جلوگیری به عمل آمده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

4ـ مدارک ارسالی داوطلبان و همچنین وجه ثبت نام به هیچ وجه مسترد نمیشود.

5ـ به مدارکی که از طریق پست پیشتاز ارسال نشود و یا یکی از شرایط اعلام شده را نداشته باشد به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

همچنین متقاضی موظف است کلیه مدارک درخواستی را بدون نقص ارسال نماید و دانشگاه موظف به پیگیری کمبود مدارک نخواهد بود و در صورت وجود نقص جهت احراز شرایط ، تقاضای داوطلب از فرایند بررسی مدارک خارج شده و هیچ اعتراضی پذیرفته نیست.

۶ـ زمان مصاحبه علمی صرفاً برای متقاضیان واجدشرایط (مطابق مفاد فراخوان) علاوه بر درج در سایت به صورت تلفنی اعلام خواهد شد.
این امر صرفا شامل کسانی می گردد که واجد شرایط کلیه مفاد این فراخوان باشند. در غیر اینصورت به مصاحبه دعوت نخواهند شد.

٧– مرجع تصمیم گیری در خصوص بررسی سوابق ، مدارک ارائه شده و پذیرش نهایی، تحصیلات تکمیلی دانشگاه است.

٨- دانشجویان نمونه کشوری ـ معرفی شدگان بنیاد نخبگان و برگزیدگان جشنواره های ملی و بین المللی و معرفی شدگان هر یک از واحدهای وزارت علوم نیز در صورت داشتن شرایط فراخوان ضرورت دارد از همین طریق متقاضی شوند و بررسی جداگانه ای در این خصوص صورت نمی پذیرد.

٩- متقاضیان مدارک موردنیاز را حداکثر تا پایان وقت اداری 99/05/30 از طریق پست پیشتاز ارسال نمایند.

١٠- تاکید می گردد این فراخوان بر اساس دستورالعمل های مصوب وزارتی تهیه شده است. چنانچه پس از انتشار این فراخوان تغییراتی در شیوه پذیرش دانشجو از طرف وزارت عتف اعلام و دانشگاه ملزم به رعایت آن گردد، این شیوه نامه نیز برآن اساس اصلاح می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *