مکلف به پرداخت وام بیمه دانشجویان دکتری نیستیم

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اینکه مکلف به پرداخت وام بیمه دانشجویان دکتری نیستیم اما پرداخت آن را نیز حذف نکردیم، گفت: افرادی که به صورت مصداقی در این زمینه با مشکل مواجه هستند می‌توانند مشکلات خود را از طریق ایمیل با صندوق در میان بگذارند.

دکتر ناصر مطیعی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای حذف وام بیمه دانشجویان دکتری از سوی صندوق رفاه دانشجویان وجود ندارد،‌ اظهار کرد: اگر دانشجویان دکتری در این زمینه با مشکل مواجه شدند می توانند مشکل خود را با ایمیل صندوق رفاه دانشجویان در میان بگذارند چرا که باید این موارد مورد بررسی بگیرد تا در صورت نقص پرونده و مدارک مشکل موجود رفع شود. بنابراین این مشکل بر مبنای سیاست کلی صندوق ایجاد نشده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه صندوق رفاه دانشجویان مکلف به بیمه کردن تمامی دانشجویان دکتری نیست، تصریح کرد: این صندوق وامی را به منظور بیمه تکمیلی دانشجویان دکتری دوره روزانه پرداخت می کند اگر چه در حال حاضر بسیاری از این افراد شاغل هستند و از طریق محل کار تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و ارتباطی با صندوق رفاه پیدا نمی کنند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد: با توجه به اینکه مدت زیادی از شروع سال تحصیلی جدید نگذشته است بنابراین هنوز آمار دانشجویانی که از وام بیمه استفاده می کنند مشخص نیست. ضمن اینکه در یک ماه اول شروع سال تحصیلی این درخواست دانشجویان در دانشگاه‌ها ثبت می شود بنابراین  تعداد متقاضیان این وام تا پایان ماه مشخص خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پیش از این تعدادی از دانشجویان دکتری در تماس با ایسنا در زمینه قطع پرداخت وام بیمه دکتری از سوی صندوق رفاه دانشجویان گلایه‌هایی را مطرح کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *