اعلام جزئیات آماری آزمون دکتری 1397

مشاور عالی سازمان سنجش جزئیات آماری داوطلبان کنکور دکتری 97 را به تفکیک گروه‌های آزمایشی اعلام کرد.

حسین توکلی گفت: برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت نام کردند. از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۷۲۳ نفر معادل ۴۲.۹۱ درصد زن و تعداد ۱۳۳ هزار و ۹۸۳ نفر معادل ۵۷.۰۹ درصد مرد بودند.

وی افزود: از تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب، تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۱ هزار و ۴۰۳ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۴۳ هزار و ۶۵۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۴ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، تعداد ۱۲ هزار و ۶۲۳ نفر در گروه هنر، تعداد ۲ هزار و ۲۸۷ نفر در گروه دامپزشکی و تعداد ۵ هزار و ۳۴۵ نفر در گروه زبان ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آمار داوطلبان متقاضی ثبت نام برای شرکت در آزمون دکتری سال ۹۷، نسبت به آزمون سال ۹۶ تعداد ۲۵ هزار و ۸۰۷ نفر کمتر است. این آمار نسبت به سال ۹۵ تعداد ۷۶ هزار و ۴۵۳ نفر بیشتر، نسبت به سال ۹۴ تعداد ۳۳ هزار و ۴۶ نفر بیشتر و نسبت به سال ۹۳ تعداد ۵ هزار و ۶۸۵ نفر کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ در روز جمعه چهارم اسفند ۹۶ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۶ کدرشته امتحانی در ۵۵ شهرستان و ۱۱۷ حوزه امتحانی برگزار شد.

توکلی گفت: داوطلبان گروه های آموزشی علوم پایه و فنی مهندسی به سئوالات اختصاصی در مدت ۱۵۰ دقیقه و داوطلبان دیگر گروه های آموزشی در مدت ۱۲۰ دقیقه پاسخ دادند. مهلت پاسخگویی به دفترچه شماره ۲ شامل استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی نیز مدت ۹۰ دقیقه بود.

وی یادآور شد: از تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۴۶ هزار و ۸۸۵ نفر غایب بودند. به عبارت دیگر ۸۰.۰۲ درصد در جلسه آزمون حاضر و ۱۹.۹۸ درصد آنان غایب بودند. همچنین از تعداد حاضران در جلسه آزمون تعداد ۸۱ هزار و ۶۵۹ نفر معادل ۴۳.۴۸ درصد زن و تعداد ۱۰۶ هزار و ۱۶۲ نفر معادل ۵۶.۵۲ درصد مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از میان ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۱۰۹ هزار و ۱۹۶ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۱۷ هزار و ۴۶۱ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۳۴ هزار و ۱۹۷ نفر در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۸ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، تعداد ۱۰ هزار و ۲۲۲ نفر در گروه هنر، تعداد ۱ هزار و ۸۴۳ نفر در گروه دامپزشکی و تعداد ۴ هزار و ۳۱۴ نفر در گروه زبان حاضر بودند.

وی افزود: از تعداد غایبان در جلسه آزمون دکتری نیز تعداد ۲۷ هزار و ۴۶۹ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۳ هزار و ۹۴۲ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۹ هزار و ۴۶۲ نفر در گروه فنی مهندسی، ۲ هزار و ۱۳۶ نفر در گروه کشاورزی، تعداد ۲ هزار و ۴۰۱ نفر در گروه هنر، تعداد ۴۴۴ نفر در گروه دامپزشکی و تعداد ۱ هزار و ۳۱ نفر در گروه زبان غایب بودند.

آمار گروه علوم انسانی گروه علوم پایه گروه فنی مهندسی گروه کشاورزی و منابع طبیعی گروه هنر گروه دامپزشکی گروه زبان جمع
ثبت نام کنندگان ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر ۲۱ هزار و ۴۰۳ نفر ۴۳ هزار و ۶۵۹ نفر ۱۲ هزار و ۷۲۴ نفر ۱۲ هزار و ۶۲۳ نفر ۲ هزار و ۲۸۷ نفر ۵ هزار و ۳۴۵ نفر ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب
حاضران ۱۰۹ هزار و ۱۹۶ نفر ۱۷ هزار و ۴۶۱ نفر ۳۴ هزار و ۱۹۷ نفر ۱۰ هزار و ۵۸۸ نفر ۱۰ هزار و ۲۲۲ نفر ۱ هزار و ۸۴۳ نفر ۴ هزار و ۳۱۴ نفر ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب
غایبان ۲۷ هزار و ۴۶۹ نفر ۳ هزار و ۹۴۲ نفر ۹ هزار و ۴۶۲ نفر ۲ هزار و ۱۳۶ نفر ۲ هزار و ۴۰۱ نفر ۴۴۴ نفر ۱ هزار و ۳۱ نفر ۴۶ هزار و ۸۸۵ نفر

 

 

خبر های بیشتر در کانال تلگرام 

درخواست دانشجویان دکتری از نمایندگان مجلس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *